A Most Violent Year
New York, 1981. As the city experiences a spike in criminal activity, Abel Morales—a respectable heating business owner—becomes the target of thieves. Abel takes matters into his own hands to track down those responsible. In doing so, he attracts the attention of the assistant district attorney.
The spirit of American crime cinema of old is revived in this sleek thriller from J.C. Chandor (Triple Frontier). A Most Violent Year teams the powerhouse duo of Oscar Isaac and Jessica Chastain in a remarkable portrait of a marriage dueling with capitalism amidst the decay of 1980s New York City.