A Mysterious World
Argentine director Rodrigo Moreno was exploring questions of distended time and romantic flukes long before The Delinquents. Coloring heartbreak in moody, tobacco-stained hues, this quasi-literary odyssey counts the late Rosario Bléfari among its surfeit of unexpected pleasures.