A Night of Knowing Nothing
An Indian film student writes letters to her boyfriend from whom she was forcibly separated. She reflects on her daily life, disillusionments, and inner thoughts—her voice blending with images of unrest in university campuses, press clippings, and archival footage from Narendra Modi’s rise to power.
Before she took the Grand Prix at Cannes for All We Imagine As Light, Payal Kapadia crafted a poetic, thought-provoking chronicle of student unrest amid the chaos of Modi’s India. Aching with the urgency of revolution, this romantic, epistolary documentary is a flickering love letter to cinema.