A Radiant Life
1952. The radiant City of Marseille receives its first occupants, eighty civil servants compensated from war, coming from four corners of France. Upon arrival, the couples explore the location, facilities and space allotted to them, responding to the new habitat with its uniqueness and details.
Meryll Hardt’s impressive and Tati-esque short documentary has an architectural slant, its inorganic setting built from solid colors, oppressively clean-cut lines and rigid edges. Not quite ruin-porn, it provocatively theorizes modernity (that is, the 1950s) as a nightmare of geometry.