A Rifle and a Bag
Somi and her husband are striving to build a new life after fighting for a decade alongside the Naxalites, a Maoist guerrilla group from India. In the aftermath of surrendering to the police, the couple is struggling to safeguard their children’s future through education.
What lies beyond the revolution? This empathetic documentary invokes an answer through the lens of social justice and the failings of the bureaucratic system. Meditative camerawork intimately captures the turmoil of the film’s subjects as they try to fit into a world they once fought for.