A Russian Youth
As seen with Kantemir Balagov, master Aleksandr Sokurov is mentoring a new generation of gifted Russian filmmakers. Intriguingly blending a painterly WWI tale with contemporary orchestra rehearsals, Zolotukhin’s debut is awe-inspiring: at once a film from another era, and a pioneer of something new.