A Serious Man
The story of an ordinary man’s search for clarity when his life begins to come apart at the seams. Struggling for equilibrium, he seeks advice from three different rabbis. Can anyone help him cope with his afflictions and become a righteous person, a mensch, a serious man?
One of the Coens’ finest dark comedies, this is a thrillingly unpredictable parable of the chaos and cruelty that rears its head in everyday existence. Featuring some of the brothers’ funniest characters, this eccentric vision of Jewish-American life in 1960s suburbia is profound in its mysteries.