A Single Girl
A day in the life of a young Parisian woman named Valérie who begins a new job at a four star hotel the same day she reveals to her boyfriend that she is pregnant.
This elegant temporal experiment from the great Benoît Jacquot tells an 80-minute story of a young hotel waitress in real time. Jacquot has a gift for distilling a mood, and in A Single Girl, he captures the essence of teen angst with a vitality and ardor reminiscent of the French New Wave.