A Storm Was Coming
Ësáasi Eweera, one of the last kings of the Bubi people of Equatorial Guinea and a threat to Spanish colonial powers, died in 1904 in mysterious circumstances. A century later, this unsolved case is reopened, starting with his ascent to the throne and stretching all the way to the present.
Confronting the atrocities enacted by Spanish colonial rule in Equatorial Guinea, Javier Fernández Vázquez’s powerful documentary probes the fragility of public memory. Rich in visual experimentation, this radical call for historical justice undercuts official records with stirring oral testimonies.