A Touch of Sin
Famed for his elegant portraits of modern China, Jia Zhangke made a sudden switch, combining arthouse neorealism and kung-fu vengeance into an angry political firebomb. This highly controversial look at unchecked power—which the Chinese government tried to suppress—won Best Screenplay at Cannes.