A Treat of Coutinho
Could master of Brazilian cinema Eduardo Coutinho have made the same film over and over again? Based on a recorded encounter with the director in 2012 and plenty of archive footage, the film testifies how the filmmaker’s work and thinking still stand the test of time to this day and age.
This portrait takes the shape of a conversation with director Eduardo Coutinho, combined with archive footage and excerpts from his films: conversational documentaries with varied, ordinary subjects. A vibrant insight into a mind fascinated by people, with an incredible talent to interview them.