A Voluntary Year
Encouraged by her father, who hopes to save her from a life in the provinces, Jette is about to spend a year volunteering overseas. But love stands in the way of her father’s plans, and the girl no longer knows what she wants.
Independence is a thrill and a burden in this compelling drama, as adolescent whims and parental anxieties collide. Co-directed by Ulrich Köhler with Henner Winckler, another lesser-known treasure of the Berlin School, it also features a romantic turn from Afire’s exceptional lead, Thomas Schubert!