A White, White Day
Hlynur Pálmason’s (Winter Brothers) engrossing second feature marked the arrival of a major new voice in international cinema. Upending revenge-thriller genre tropes, the film is a simmering, profound story of grief—aided by a quietly heartbreaking performance from Ingvar Eggert Sigurðsson.