A Wild Stream
One day, Chilo arrives on an isolated beach in the Sea of Cortez. He befriends Omar who patiently teaches him how to work the water. When the sun sets, the two gather in Chilo’s shack and drink late into the night, baring their souls to one another, dipping their toes into vulnerable waters.
A powerful portrait of empathy and survival, Nuria Ibáñez’s award-winning documentary observes the gradual blossoming of a male friendship. Far away from the trappings of toxic masculinity, the radical power of companionship makes for a safe haven against the loneliness of coastal Baja California.