A Woman's Revenge
Roberto is a handsome, wealthy man of the world. He is arrogant and easily bored. Yet one evening his attention is attracted by a prostitute who turns out to be a missing noblewoman. She tells her story: a marriage without passion, an affair, a shocking murder and ultimate revenge.
From auteur Rita Azevedo Gomes comes this ghostly, elegantly-shot adaptation of the 19th century classic Les diaboliques. Featuring a thrilling performance by Rita Durão, A Woman’s Revenge echoes both Manoel de Oliveira’s late-period movies and the bold filmmaking of Eugène Green.