About Twelve
12-year-old Juana goes to a British school in Buenos Aires, where she fails both socially and academically. Surrounded by the same routine, going to class and trying to pull her social life back together, Juana goes through the strange days one week before the exams that will determine her future.
A defiantly unsentimental rendition of the all too familiar coming-of-age scenario, Martín Shanly’s debut film sheds light on the many complications that await at the gates of adolescence. As with the rest of the Argentine New Wave, this is crafted with an entirely unique ecstasy for the cinema.