Above and Below
Rick and Cindy are a loving, homeless couple who have lived for a long time in a tunnel outside of Las Vegas. Dave survives alone in a shelter in the desert. April has a home, but humanity’s crisis makes her think of moving to Mars. A high-speed apocalyptic trip through unseen yet real America.
We love visions of countries made by visiting filmmakers. Swiss director Nicolas Steiner takes an unfamiliar look at American lives and landscapes in this ravishing quasi-documentary. With echoes of Zabriskie Point, an apocalyptic vision of weirdo America unfolds, rife with loneliness and beauty.