Acció Santos
The film is divided into two large segments. The first is made up of a couple of fixed shots of the pianist, Carles Santos, playing Frédérick Chopin. The second segment shows him listening to this own recording from a loudspeaker, before he dons headphones lets silence take over the film.
This avant-garde short captures something of the unique relationship of exchange between two Catalan conceptualists: composer Carles Santos and his lifelong collaborator, the experimental filmmaker Pere Portabella. And the object of the film? To record an electrifying performance of Chopin.