Adela
Adela, a former radio personality, celebrates her 80th birthday in the slums of Manila. Alone, and without support, she longs for the family and stability of years gone by. Mundane events take on heightened meaning as Adela gauges her life against those of the sea of humanity.
From award-winning Filipino filmmaker Adolfo Alix Jr. comes this measured film concerning Adela—a woman alone in the final days of her life. The film is set in the pastoral landscapes on the outskirts of Manila, and in Adela’s suffering finds optimism and hope.