Adi Shankaracharya
By the late 8th century, Hindu thought had faced many obscurities. Born in Kerala, Shankaracharya arrived on the religious scene around this time. As a boy, he was taught to practice the main rituals. His father’s death, however, brought him to reflect around life and death, the body and the soul.
Based on the life of the eponymous 8th century Indian philosopher, this is the first Indian film in the ancient Indian language Sanskrit. A simple yet profound story about the man who is considered the founder of Advaita Vedanta (non-dualism) school of Hindu philosophy.