Adieu Bohème
Once the show is over at Bastille Opera’s 6th basement, Prof. Turrel and his team open their shop. The service offers the opportunity for couples to say goodbye beautifully: recycling sets, performers and musicians. But tonight, we follow Thibaut’s story: a man who couldn’t say goodbye to his love.
“Every life is worthy of a film,” we’re told of a premise—in which a company facilitates break-ups through filmmaking—that could have come from Philip K. Dick. Shot, scored, and broadcast live from the Bastille Opera, this poetically meta marvel is a poignant miniature of memory, fantasy, and loss.