After Lucía
After his wife’s death in a car accident, Roberto moves to Mexico City with his teenage daughter Alejandra. While father and daughter are inherently close, their repressed grief and lack of communication threatens to unhinge them when Alejandra becomes the victim of brutal bullying at school.
Michel Franco (Chronic) won Un Certain Regard’s top prize with his debut. An unflinching study on bullying, it vigorously tackles the vulnerability of wanting to fit in with a Hanekian aura. The violence of high school is rendered here with chilling precision—and brace yourselves for that ending!