In 1930s Korea, a new girl is hired as a handmaiden to a Japanese heiress who lives a secluded life on a large countryside estate. But the maid has a secret: She is a pickpocket recruited by a swindler, who is posing as a Japanese Count, to help him seduce the Lady and steal her fortune.
Park Chan-wook’s distinctive flair for stylish visuals and jaw-dropping plot twists shines through in this deliciously subversive erotic thriller, set during the Japanese occupation of Korea. As seductive as it is bone-chilling, The Handmaiden is a many-splendored gem full of cinematic pleasures.