Age of Panic
May 6, 2012. News reporter Laetitia is covering the French presidential elections, while Vincent, her ex-husband, demands to see their two young daughters. With two agitated girls, a frazzled babysitter, a needy new boyfriend, a grumpy lawyer, and France cut in half—it’s one manic Sunday in Paris!
The row between two unreasonable parents, played by Laetitia Dosch (Jeune Femme) and Vincent Macaigne, is set against the backdrop of the 2012 presidential elections. Justine Triet’s (Anatomy of a Fall) film, made of personal friction and political exhilaration, is a true French frenzy.