Ai Weiwei: Never Sorry
Ai Weiwei is China’s most famous artist, and its most outspoken domestic critic. Against a backdrop of strict censorship, Ai expresses himself and organizes people through art and social media. In response, Chinese authorities have shut down his blog, beat him up, and held him in secret detention.
This intimate, informative documentary portrait of the dissident Chinese artist/activist surveys his many careers and occupations and, in turn, brings to light the global impact of his political and conceptual art. Shot with great access to its subject between 2008 and 2010, before his arrest.