Air Conditioner
One day, air conditioners in the Angolan capital Luanda start to mysteriously fall from the buildings. When security guard Matacedo is told to get his overheating boss an airco unit by end of day, he embarks on a mission that brings him into contact with the eccentric owner of an electronics store.
A magic realist fable from the cacophonous streets of Luanda, Air Conditioner is an iridescently-charged rush of color and style. Walking to its own jazz-inflected beat, this quixotic odyssey weaves a poetic meditation on the legacy of Angola’s colonial past into the fabric of an electric dream.