Alexander the Last
Actress Alex is cast in a play that requires her to workshop a choreographed sex scene with couch-hopping, new-in-town actor Jamie. While Alex’s husband is away, she invites Jamie to crash at their place after late rehearsals—and encourages a relationship between him and her sister Hellen.
Starring indie It-girl Jess Weixler, this lo-fi drama from the insanely prolific and controversial Joe Swanberg is one of the mumblecore director’s best: a playful, sensual, and intimate portrait of a young marriage. Counting Noah Baumbach as producer and David Lowery as screenwriter!