Ali in Wonderland
Ali in Wonderland exposes in plain sight the condition of the female and male immigrant workers in and around Paris in the 1970s. It is a raging cry to French society, that wonderland where exploitation and racism thrive, where domination and the colonial spirit live on.
A dazzling work that is at once a documentary, a collage, and a solidarity call, Abouda and Bonnamy’s film is a howl against the racist exploitation of Algerian migrant laborers in 1970s France. Radical in both form and content, this forgotten triumph, now gorgeously restored, is essential viewing.