Alice in the Cities
Phillip is a roving German reporter who, after a chance encounter with an elusive American woman, reluctantly accepts temporary custody of little Alice. Their friendship grows while traveling through various European cities on a search for the girl’s grandmother.
Ten years before Paris, Texas, Wim Wenders put together this moving portrait of shared loneliness, which explores the emerging, unexpected friendship between a frustrated writer and an abandoned young girl. A luminous black-and-white road movie that journeys through restrained emotional landscapes.