Alice in Wonderland
Made just 37 years after the novels publication and eight years after the birth of cinema, this is the first cinematic adaptation of the classic Lewis Carroll tale. Alice follows a dithering white rabbit in a waistcoat with a pocket watch down a hole. She soon finds herself in a hall of many doors.