All the Dead Ones
1899. Slavery has recently been abolished in Brazil. After the death of their last housemaid, the three women of the Soares family are at a loss in the rapidly expanding city of São Paulo. The family, which once owned coffee plantations, is now on the brink of ruin and struggling to adapt.
From directors Marco Dutra (Good Manners) and Caetano Gotardo (Your Bones and Your Eyes) comes a majestic melodrama that confronts, head on, Brazil’s unsettled legacy of slavery. The ghosts of colonialism swirl through this grand period piece, asking pertinent and probing questions.