Almost Certainly False
Having fled the war in Syria, Hanna and her young brother Nader are living in a run-down neighbourhood of Istanbul. Hanna’s dreams and identity clash when she meets Ibo.
Suspended between memory and longing, Cansu Baydar’s luminous, deeply compassionate short envisions displacement not as a condition of movement but of imagination. Beneath the ever-shifting skies of a wide-open Istanbul, private dreams, inherited histories, and hopes for the future commingle.