Alucarda
A young girl’s arrival at a convent after the death of her parents marks the beginning of a series of events that unleash an evil presence on the girl and her mysterious new friend, an enigmatic figure known as Alucarda. Demonic possession, Satan worship, and vampirism follows.
Inspired by some of the French libertine Marquis de Sade’s erotic stories, Juan López Moctezuma made a film which in its time did not garner much attention but is now considered a cult jewel of Mexican horror cinema. Diabolical rites, wicked spirits, and devilish sets: Guillermo del Toro is a fan!