Amateur
An ex-nun who writes pornographic short stories crosses paths with an amnesiac wandering the streets of New York City. When they set out to uncover his identity, they come face to face with his unsavory past, including a vengeful porno actress and ruthless corporate assassins hot on their trail.
A romantic thriller revolving around sex, violence, and lost identity, this madcap tale is nevertheless a Hal Hartley film at heart, full of deadpan dialogue, eccentric behaviors, and absurdist twists. The glacial Isabelle Huppert delivers an iconic turn as a blasé ex-nun who dabbles in pornography!