American Animals
Kentucky, 2004. Spencer and Warren dream of remarkable lives beyond their middle-class suburban existence. In college, Spencer discovers his school’s priceless rare book collection and recruits Warren to help steal it—launching one of the most audacious art heists in recent history.
Director Bart Layton has always been fascinated by the ways documentary can intersect with storytelling, and this sophomore feature blends nonfiction with dramatic reconstructions to riveting ends. Starring the brilliant Barry Keoghan, American Animals is a thrilling tale of rich kids gone wild.