Amparo
Colombia 1998, Amparo, a single mother, struggles to free her teenage son after he is drafted by the army and assigned to a war zone. She is thrown into a race against time in a society ruled by men, corruption and violence.
Following his Cannes-winning short Leidi, Simón Mesa Soto crafted another emotionally vivid portrait of motherhood in this much-awaited feature debut. Exquisitely precise framing bristles with the claustrophobia of a violent past, whose ramifications still linger in Colombia’s political present.