An Enemy of the People
In a small Indian town, an idealistic physician, Dr Ashoke Gupta, discovers that the holy water at the town temple is dangerously contaminated. He raises an alarm about the epidemic; instead of becoming the saviour, however, he is labelled as an enemy of the people.
An adaptation of Henrik Ibsen’s play An Enemy of the People, Ganashatru is a scathing commentary on the social system and religious orthodoxies. Highlights the ever-persistent conflict between rationality and religion, which is fueled by the greed of the powerful and naïveté of blind faith.