Anatolian Trip
A young amateur rock band from bohemian Istanbul embarks on an impromptu tour to Anatolia—travelling in the improvisatory spirit of their music, rolling from one local encounter to the next. They hope to share their music and love with fellow countrymen, who aren’t expecting their visit.
A young rock band’s tour is the subject of this unique music documentary: a cool road movie resembling a social experiment. As Turkey nears a political milestone in the backdrop, the maverick band members are challenged when they meet Anatolian people living under strict rules and traditions.