Animal Crackers
Captain Spaulding, famed African explorer, is welcomed at a high society party at the estate of Mrs. Rittenhouse. Chaos ensues after a valuable painting disappears and Spaulding, along with his secretary Horatio, the anarchic Signor Emanuel Ravelli, and his sidekick The Professor help search for it.
Siblings Groucho, Harpo, Chico, and Zeppo—also known as the Marx Brothers—bring their wildly successful Broadway musical to the screen in this sprightly, somewhat surreal slapstick satire on high society. One of the troupe’s finest films, Animal Crackers remains a true classic of its genre.