Anuradha
A lonely housewife, who gave up her promising singing career to marry an idealistic village-doctor, begins to regret her decision.
Delving into the delicate and complex relationship of love and individual identity, Anuradha poetically questions the role of men and women in keeping a marriage going. The beauty of this Hrishikesh Mukherjee classic is elevated by the restrained performances of Balraj Sahni and Leela Naidu.