Ape
Trevor is a struggling comedian and a pyromaniac. Not only does his stage act bomb, but he bombs at everyday life, too. All he wants is a break. But instead of getting himself together or channeling his anger, he turns inward, to the loud din of his headphones and the glow of fire to ease his mind.
Joel Potrykus is a force to be reckoned with, and Ape is his remarkable feature debut. An unnerving and wholly original indie comedy about a bitter, broke, pyromaniac comedian, it established the director’s talent for creating discomfiting, can’t-look-away character studies.