Apiyemiyekî?
This multi-layered, glimmering short from Ana Vaz makes a salient study of how colonial violence crushed an Indigenous community. The expressive drawings of the Waimiri-Atroari speak to the silent horrors of the dictatorship, leaving us with a single question: Apiyemiyekî? translates to “why?”