Apprentice
Aiman, a 28-year-old correctional officer, is transferred to the territory’s top prison. He strikes up a friendship with Rahim, the prison’s chief executioner, and one of the world’s most prolific. Can Aiman overcome his conscience and a past that haunts him to become the executioner’s apprentice?
Refurbishing the tropes of the prison movie for a primal meditation on capital punishment, this excellent Singaporean drama is a philosophical treatise on matters of life and death. Surgically directed by Boo Junfeng, Apprentice fashions a quietly subversive indictment of state-sanctioned execution.