Arab Blues
Selma has returned to Tunis and wants to open up a psychotherapy practice. As she settles in, she’s faced with increasing complications. There isn’t just the matter of finding patients, but she also needs to navigate a confusing bureaucratic circus to get the right papers to run her practice.
A charming fish-out-of-water comedy, this debut feature places local cultural anxieties on the therapist’s couch. Starring an effortlessly charismatic Golshifteh Farahani, Arab Blues affectionately maps the social landscapes of post-revolution Tunisia with wit, warmth, and a keen eye for the absurd.