Armando e la politica
For years Armando embodied the supreme fidelity to the values of social democracy. His life was travels in Eastern Europe, election campaigns, the battles for workers’ rights. All this until he decided to vote for Berlusconi. Chiara, his daughter, tries to reconstruct this choice.
Puzzled by her father’s change of political alliance, Chiara Malta set her gaze on the shifting ideologies of Italy in her mercurial debut. Blending animation, interviews, and home videos, this inventive documentary renders the generational divide of the Berlusconi years with both humor and insight.