Around the World When You Were My Age
At 30, Jiro embarked into a year-long trip taking in the Soviet Union, North Africa, Europe, and the United States. Nearly half a century later, his daughter makes use of various memorabilia to take a step back in time and explore how such adventures have shaped the man’s take on the modern world.
A parent and child meet across eras, countries, and memories in Aya Koretzky’s enchanting documentary about her Japanese father’s exceptional globetrotting adventures in the 1970s. As her father’s life blooms before the filmmaker, we see how, decades before, the world blossomed for the young man.