As I Was Moving Ahead Occasionally I Saw Brief Glimpses of Beauty
Avant-garde pioneer Jonas Mekas’ epic film diary is a towering monument to intimacy, memory, and art making. Through animated handheld camerawork and in-camera editing, Mekas warmly captures a cohort of artist friends (Warhol! Brakhage! Paik! Ginsberg!), and brief yet exquisite moments of beauty.