Asparagus
Suzan Pitt’s landmark work of surrealist animation found cult fame when it was coupled in midnight screenings with David Lynch’s Eraserhead. Pulling back the red curtain on the mysterious depths of our subconscious, it matches the weirdness of the Lynchian imaginary, spermatozoal squiggles and all.