Tianyu is a sightless child who dreams about another life different from the disabled ping-pong champion carreer that his single mother is planning for him. As he vanishes one day, his mother is forced to go look into his world of darkness to discover how to listen and see.
Prior to Ata, Tibetan director Chakme Rinpoche, who grew up in a monastery, had no formal training in filmmaking. This searing feature debut is all the more extraordinary for how it masterfully utilizes a highly sensory soundscape to depict the often neglected experience of the sightless.