Atlantis
Eastern Ukraine, 2025. Sergey, a former soldier suffering from PTSD, is having trouble adapting to his new reality—a life in pieces, a land in ruins. He finds a way to cope by joining a volunteer mission dedicated to exhuming war corpses. Working with Katya, he sees that a better future is possible.
Winner of Best Film in Venice’s Horizon section, Valentyn Vasyanovych’s post-apocalyptic drama is an urgent parable of life after war. Painting horrifyingly beautiful landscapes wrought by ecological and economic destruction, Atlantis offers both caution and hope for our speculative future.